Nieuws

MAN TGE

27.06.2017

!! De Nieuwe MAN TGE !!

Vanaf heden verkrijgbaar bij Neyt Trucks!

Voor meer info, neem contact op met Michaël Everaert.
Tel : 0474/94.33.77
Mailto: michael.everaert@neyt-trucks.be

MATEXPO

29.04.2017

MATEXPO

Be prepared for the next edition


MATEXPO is een tweejaarlijkse internationale vakbeurs voor bouwmaterieel in Kortrijk Xpo. Als derde grootste vakbeurs in Europa ontvangt MATEXPO als gevestigde waarde meer dan 40.000 bezoekers.

Blikvanger is een MATEXPO Demozone van meer dan 3ha waar de bezoeker voortdurend live demonstraties ziet en zelf machines kan testen. Op de MATEXPO Demozone is ook een uitdagend testparcours voor vrachtwagens.

De 350 exposanten zijn voornamelijk importeurs van machines voor de bouw, recyclage, burgerlijke bouwkunde, goederenbehandeling, milieu en reiniging.

MAN D3876-motor uitgeroepen tot 'Diesel van het jaar 2016'

20.04.2016

De D3876-motor voor vrachtwagens, bouw- en landbouwmachines werd op bauma 2016 bekroond tot 'Diesel van het jaar 2016' op grond van het innovatieve concept van de motor. De award wordt al elf jaar jaarlijks toegekend door het Italiaanse vaktijdschrift DIESEL.
De jury, die bestond uit journalisten van verschillende automagazines, was onder de indruk van het fundamentele concept en de solide materialen van de D3876, die een nieuwe zescilinder-lijnmotor combineert met de beproefde technologie van de MAN D20/D26-motoren. "De D3876 is dus een gloednieuwe motor, maar hij maakt gebruik van de ervaring die miljoenen afgelegde kilometers hebben opgeleverd", was het enthousiaste commentaar van Fabio Butturi, jurylid en redacteur van DIESEL en DIESEL International. Op basis van dit concept hebben de ingenieurs van MAN talrijke technische innovaties geïntegreerd in de ontwikkeling van de D3876. Een top-down-koelsysteem, afgeronde kleppen, stalen zuigers, brandringen en een common-railsysteem met een inspuitdruk van 2500 bar maken van de D3876 een ongelooflijk betrouwbare en kostenefficiënte, maar niettemin geavanceerde motor.

Op IAA 2014 presenteerde MAN Truck & Bus de toen nieuw ontwikkelde 15,2-liter-zescilinder-lijnmotor D3876 LF0x: een krachtige, uiterst efficiënte en uitzonderlijk betrouwbare dieselmotor voor vrachtwagens die tegen de meest veeleisende transporttaken is opgewassen. De D3876 LF0x was toen het nieuwe topmodel in het gamma MAN Euro 6-motoren dankzij zijn krachtige koppel van 2500 tot 3000 Nm en vermogen van 382 tot 412 kW (520 en 560 pk) voor langeafstandstransport en trekkers, en 471 kW (640 pk) voor zwaar transport.
Daarna werd de verder ontwikkelde D3876 als motor voor landbouw- en bouwmachines onthuld op Agritechnica 2015 en bauma 2016. De D3876 LE12x biedt een vermogensspectrum van 415, 450 en 485 kW (565, 612 en 660 pk) voor voederhakselaars, rupsgraafmachines en tal van andere toepassingen. Dankzij de geavanceerde uitlaatgasrecirculatie en SCR-technologie voldoet de motor ruimschoots aan de Amerikaanse Tier 4 Final- en CARB US- en de Europese Fase V-emissienormen.

Koning van het bouwterrein: de MAN TGX met D38-motor

19.04.2016

Op bauma exposeerde MAN voor het eerst de TGX-serie met de krachtige D38-motor. Dit is de perfecte combinatie voor zware tractiewerkzaamheden. Dankzij het hoge motorvermogen van meer dan 500 pk is het mogelijk om zware ladingen te vervoeren en tegelijkertijd hoge snelheden te halen. Typische toepassingen zijn trucks met kipperopleggers, 6x4-kiepwagens die vaak met aanhangwagens worden gebruikt. Als in de bouw bijvoorbeeld diepladers met zware bouwmachines getrokken moeten worden, kan de TGX D38 met 520 of 560 pk met gemak een maximaal voertuiggewicht van 120 ton vervoeren (afhankelijk van het ontwerp van de aandrijflijn). Overeenkomstig de eisen van de sector voegt MAN de TGX D38 aan het productaanbod toe als uitvoering met een normale of gemiddelde hoogte en met robuuste stalen bumpers.
Dankzij de tweetraps turbo, die kenmerkend is voor alle motoren van MAN, bereikt de zescilinderlijnmotor met een cilinderinhoud van 15.256 cc zijn nominale koppel van 2700 Nm bij 930 tpm. Dankzij het ruime toerentalbereik is er een maximaal koppel bij 930 tot 1350 tpm. Dit betekent dat dit topmodel bij tractietoepassingen grote trekkracht uit het koppel genereert, in een vroeg stadium opschakelt en ook in hoge versnellingen het motorkoppel hoog houdt.

In de zomer van 2015 schakelde MAN in de TGX D38-serie over op de nieuwe generatie TipMatic TX-transmissies. De direct-driveversie is ontworpen voor het hoge koppel van 2500 tot 2700 Nm dat door de D38-motoren wordt geleverd. Deze TX-transmissie biedt de klant een aantal gemaksfuncties. De volgende daarvan zijn bijzonder geschikt voor gebruik in de bouwsector:
• Hellingshoeksensor: Dankzij de geïntegreerde hellingshoeksensor houdt de TGX D38 bij het kiezen van een versnelling rekening met de actuele terreingesteldheid. De TipMatic TX vindt altijd de juiste versnelling om weg te rijden, of dat nu bergop, leeg of met een volle lading is.
• Rock Free-functie: Op bijvoorbeeld besneeuwde wegen of bouwterreinen met een iets verdichte ondergrond maakt deze functie het eenvoudiger voor een vastzittende TGX D38 om los te komen. Als de Rock Free-functie wordt ingeschakeld, opent de koppeling heel snel als de bestuurder zijn voet van het gaspedaal heeft genomen. Als het gaspedaal weer wordt ingedrukt, sluit de koppeling, waardoor de bestuurder het voertuig voorzichtig los kan wiegen. Hierbij wordt automatisch een geschikte versnelling gekozen om het koppel naar de aangedreven wielen te verminderen en zo wielspin te vermijden.
• Manoeuvreerfunctie: De wisselwerking tussen het gaspedaal en de koppeling is verbeterd om nog soepeler te functioneren, zodat de bestuurder bijvoorbeeld nauwkeuriger op laadperrons of krappe bouwterreinen kan manoeuvreren.

Andere beschikbare functies op de TipMatic TX-transmissie zijn bedoeld om brandstof te besparen. Dit levert een positieve bijdrage aan de TCO van de MAN TGX D38. De nieuwe EfficientCruise GPS-cruisecontrol met EfficientRoll-functie, die ‘doorrollen’ mogelijk maakt, is samen met de TipMatic TX aan deze serie toegevoegd. De combinatie van beide functies zorgt voor extra besparingen. Het systeem gebruikt de driedimensionale kaart van het terrein om het verloop van de weg te voorzien en past de snelheid daaraan aan. EfficientCruise voorziet tegelijkertijd de keuze van de versnelling en schakelt vóór bergopwaartse stukken op tijd terug naar de geschikte versnelling. Het doel is om het bergopwaartse stuk zonder trekkrachtonderbreking af te leggen. Indien mogelijk voorkomt het voertuig terugschakelen op korte hellingen. Dankzij de kennis van het terrein waarover de route loopt, schakelt het systeem vroegtijdig aan het einde van een helling op als dat waarschijnlijk een positief effect op het brandstofverbruik heeft. Hierbij spelen de Speed Shifting-functies een rol. Door de specifieke coördinatie van de bediening van de motor, koppeling en transmissie verloopt het schakelen tussen de drie hoogste versnellingen (10, 11 en 12) nog vlugger. Zo kan de transmissie sneller terugschakelen wanneer bergop wordt gereden en wordt het koppel korter onderbroken om de trekkracht te behouden. Het voertuig behoudt hierdoor meer vaart, wat een brandstofbesparing oplevert.

De EfficientRoll-functie schakelt op lichte afdalingen automatisch naar z'n vrij. De uitgeschakelde motor draait dan stationair. Door de verminderde luchtweerstand verliest het voertuig minder snel vaart dan wanneer de transmissie is ingeschakeld. Als het voertuig onder de ingestelde cruisecontrolsnelheid komt of boven de ingestelde snelheid uitkomt, wordt automatisch de juiste versnelling geselecteerd en de koppeling geactiveerd.

De Idle Speed Driving-functie gebruikt het hoge koppel van de 15,2-litermotor bij de laagste toerentallen, wat meer comfort bij langzaam rijden biedt en brandstof bespaart. Dit is vooral handig in langzaamrijdend verkeer of bij nauwkeurige manoeuvres. In die situaties behoudt het voertuig zijn voorwaartse beweging met een lager stationair toerental van ongeveer 600 tpm en gesloten koppeling, zolang de bestuurder niet remt.

Het vervolg van een succesverhaal: MAN HydroDrive

19.04.2016

Met de introductie van de MAN HydroDrive in 2005 bracht MAN een nieuwe aandrijftechnologie voor trucks op de markt. De technische oplossing van een hydrostatisch aangedreven vooras om de tractie zo nodig te vergroten en een krachtige remwerking op steile hellingen in ruw terrein te bieden, werd in veel sectoren zeer goed ontvangen. MAN biedt dit systeem op de markt aan in diverse configuraties. Het systeem is leverbaar voor twee-, drie- en vierassige voertuigen in de TGS-serie en voor twee- en drieassige semi-opleggertrekkers in de TGX-serie.
Het systeem wordt veelal gebruikt op onverharde wegen en bouwterreinen, boerderij- en boswegen, vuile wegen of wegen met een sneeuw- of ijslaag. Het voordeel van de hydrostatisch aangedreven vooras komt duidelijk naar voren wanneer u in ruw terrein zonder lading een steile helling moet nemen. Een goed voorbeeld hiervan is de truck met kipperoplegger die zijn lading onderin een mijn heeft gelost. Op de helling heeft de achteras, met nu maar heel weinig lading, geen tractie.

Op bauma 2016 zal MAN een uitbreiding bekendmaken van zijn leverbare aandrijfconfiguraties in de TGS- en TGX-serie met de D20- en D26-motoren. De innovatie van de HydroDrive-uitvoering en het MAN TipMatic-systeem kan besteld worden vanaf het plaatsvinden van de vakbeurs IAA 2016 in september. Er zijn zowel offroad- als onroadtransmissieprogramma's verkrijgbaar. Melktankwagens zijn een voorbeeld van de onroadtoepassing van de transmissiesoftware en opleggertrekkers met kiepwagen en houttransportwagens een voorbeeld voor offroadtoepassingen. De krachtige motor en transmissie bieden grenzeloze mogelijkheden.
MAN is dit systeem blijven ontwikkelen en heeft de praktische werking ervan verder verbeterd voor gebruikers. Bij de presentatie van de Euro 6-uitvoering heeft MAN de loop van de hydraulische leidingen geoptimaliseerd. De vrije ruimte rond de wielen is vergroot, zodat grotere velg- en bandenmaten, zelfs met sneeuwkettingen, mogelijk zijn.
De bestuurder activeert MAN HydroDrive met een draaischakelaar, zowel onder belasting als tijdens het rijden. Het systeem schakelt zichzelf automatisch uit wanneer de snelheid boven de 28 km/u uitkomt. Het systeem schakelt zichzelf dan automatisch weer in wanneer de snelheid onder de 23 km/u komt.

In vergelijking met conventionele aandrijvingen op alle wielen heeft de MAN HydroDrive een zeer gunstige nuttige last. Afhankelijk van de voertuigconfiguratie ligt het gewichtvoordeel tussen 500 en 750 kilogram. Vanuit zakelijk perspectief vormt de brandstofbesparing een bijkomend voordeel. Als het systeem is uitgeschakeld, draaien de voorwielen gewoon mee, net als bij wegvoertuigen. MAN biedt deze extra tractie tevens aan voor voertuigen met een normale hoogte. Dankzij de lage chassishoogte kunnen bestuurders gemakkelijker in en uit de cabine komen. Het lagere zwaartepunt van het chassis bevordert de stabiliteit tijdens het rijden. Alle MAN TipMatic- en MAN HydroDrive-onderdelen bevinden zich onder de bovenrand van het chassis. Er zijn dan ook talloze mogelijkheden om de opbouw te bevestigen en dat is een van de voordelen van het aanbod van MAN.

Tijdens afdalingen zorgt de HydroDrive ervoor dat het motorremeffect op de vooras wordt overgebracht. Dit zorgt voor veiligheid en controle over de rijrichting op gladde ondergronden met als resultaat een betere controle over het voertuig.

Opendeurdagen Neyt Trucks

28.07.2014

-------------------------------------------------------------------
18 & 19 oktober zijn het bij Neyt Trucks opendeurdagen!
-------------------------------------------------------------------

Hierbij nodigen wij u graag uit op onze opendeurdagen die op zaterdag 18 en zondag 19 oktober zullen plaatsvinden
in ons kantoor gelegen te Lokeren, Dijkstraat 11.
Zaterdag: 15.00u - 20.00u
Zondag: 10.00u - 18.00u

U kan samen met een hapje en een drankje genieten van de voorstelling van de nieuwe MAN D38 motor, 520pk, 560pk, 640pk en het volledige Euro 6 gamma!

Wij kijken er alvast naar uit,
Directie en personeel Neyt Trucks!


(Routebeschrijving vindt U terug op de Homepage of via bijgevoegde link)

Neyt Trucks start opleidingen voor vakbekwaamheid rijbewijs

25.04.2012

Geachte Klant,
Ben je een professionele chauffeur? Dan dient U tegen 2016 een vakbekwaamheid te behalen.

NEYT TRUCKS organiseert – in samenwerking met Rauwers Controle en ERS-Academy (OCF 013) – opleidingen in het kader van de verplichte nascholing vakbekwaamheid voor chauffeurs.

Elke opleidingsdag geeft recht op 7 van de benodigde 35 kredietpunten voor het behalen van je vakbekwaamheid.

Heeft U interesse? Surf dan naar http://www.neyt-man.be/opleidingen en schrijf U online in voor deze nascholingen.

Maak tevens gebruik van KMO Portefeuille voor deze opleiding en bespaar 50 % !

Wij kijken ernaar uit om u binnenkort te mogen verwelkomen.

Na Wabco nu ook Haldex Service Partner

11.01.2012

Neyt Trucks wordt na Wabco ook Haldex Service Patner.

Neyt Trucks wordt officiële Service Partner Wabco

01.09.2011

Neyt Trucks wordt Wabco Service Partner.